بازاریابی مدرن
امروزه بازاریابی به بخشی جدایی ناپذیر از فروش و ارائه محصولات تبدیل شده است. از گذشته تا به امروز بازاریابی و تبلیغات نقش بسیار مهمی در بازار داشته است، امروزه نحوه ارائه تبلیغات تغییر کرده و به آن بازاریابی مدرن می گویند. با ما همراه باشید تا با اصول و مفاهیم بازاریابی مدرن آشنا شوید. در این مقاله می آموزید که بازاریابی مدرن چیست و چرا امروزه اکثر مشاغل از این رویکرد مدل بازاریابی استفاده می کنند.
بازاریابی مدرن چیست؟
بازاریابی مدرن یک روش بازاریابی است که از شبکه های اجتماعی مختلف، اینترنت و ابزارها و فناوری های جدید برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان استفاده می کند. به طور خلاصه، بازاریابی اینترنتی است.
این نوع بازاریابی ارتباط تنگاتنگی با دیجیتال مارکتینگ دارد که زیرمجموعه ای از بازاریابی مدرن محسوب می شود.
استفاده از وب سایت ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و تمامی ابزارهای موجود در دنیای آنلاین جایگاه ویژه ای در این نوع بازاریابی دارند. این مدل بازاریابی در مقایسه با بازاریابی سنتی معنادار است.
آنچه در این مقاله می خوانید
بازاریابی مدرن چیست؟
اصول بازاریابی مدرن چیست؟
مزایای بازاریابی مدرن در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی
چرا بازاریابی مدرن اینقدر تاثیرگذار است؟
در بازاریابی مدرن نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید
کاهش هزینه های تبلیغاتی
ارزیابی دقیق ابزارهای تبلیغاتی
به طور مداوم با مخاطبان خود در تعامل باشید
تفکر بازاریابی مدرن!
نتیجه گیری و خلاصه بازاریابی مدرن
اصول بازاریابی مدرن چیست؟
اولین اصل این نوع بازاریابی در نظر گرفتن اندازه سود است. اینکه چقدر می فروشید مهم است، اما تعیین کننده نیست.
شرکت های زیادی وجود دارند که فروش بالایی دارند، اما سود چندانی ندارند و یا حتی ضرر زیادی دارند. این به دلیل استراتژی های بازاریابی اشتباه است.
دومین اصل بازاریابی مدرن، ارزیابی معیارهای کلیدی است. سومین و آخرین اصل حفظ مشتری است. حفظ مشتریان پس از فروش محصولات بسیار مهم است و این اصل سوم نیز می باشد.
بیشتر بخوانید:
بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
در بازاریابی سنتی، پس از فروش، کار شما تمام می شود، اما در بازاریابی مدرن، کار جدید شما پس از فروش شروع می شود.
مزایای بازاریابی مدرن در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی
بازاریابی مدرن مزایای بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.
اندازهگیری عملکرد و تمرکز بر KPI در بازاریابی مدرن
مقرون به صرفه بودن در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی
بدون محدودیت زمانی و مکانی
امکان فعالیت شبانه روزی
با کاربران تعامل داشته باشید تا نیازهای مشتری را به طور موثرتر و دقیق تر درک کنید
سادگی ارائه محصول و فروش
بازگشت سرمایه سریعتر
چرا بازاریابی مدرن اینقدر تاثیرگذار است؟
اینکه چرا باید به جای بازاریابی سنتی از بازاریابی مدرن استفاده کنیم موضوعی است که در زیر به آن اشاره کرده ایم:
در بازاریابی مدرن نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید
نرخ تبدیل به این معناست که چند نفر تبلیغ شما را دیده و وارد کسب و کار شما شده اند. هرچه این نسبت ایده آل تر باشد، افراد بیشتری وارد کسب و کار شما می شوند و در نتیجه درآمد و فروش بیشتری خواهید داشت. این یکی از مهم ترین تفاوت های بازاریابی سنتی و مدرن است.
کاهش هزینه های تبلیغاتی
در گذشته تبلیغات برای شرکت ها و صاحبان مشاغل بسیار گران بود و همین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای بسیاری از شرکت ها می شد؛ اما امروزه به لطف تکنولوژی هزینه های تبلیغات بسیار کمتر شده است و همه صاحبان مشاغل می توانند محصولات خود را تبلیغ کنند.
ارزیابی دقیق ابزارهای تبلیغاتی
در گذشته، وقتی تبلیغی را اجرا میکردید، پیگیری آن دشوار بود. به عنوان مثال، فرض کنید برای یک ایستگاه رادیویی تبلیغ می کنید و همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی را اجاره می کنید.
تقریباً غیرممکن است که بدانید کدام تبلیغ مؤثرتر است و مشتریان شما از کدام کانال در مورد محصول شما یاد می گیرند.
اما امروزه می توانید به راحتی ورودی های خط لوله تبلیغاتی خود را کنترل کنید و مواردی را که عملکرد ضعیفی دارند حذف کنید. به این ترتیب می توانید بازاریابی مدیریت شده و هزینه ها را کنترل کنید.
به طور مداوم با مخاطبان خود در تعامل باشید
مزیت دیگر تعامل مداوم با مخاطبان است. استفاده از بازاریابی مدرن به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود مکالمه ای ایجاد کنید که با تبلیغات سنتی امکان پذیر نیست. این تعامل در ایجاد یک رابطه و ایجاد اعتماد برای خرید چیزی بسیار مفید است.
بازاریابی مدرن جامع، چابک و داده محور است که یکی از مزایای این مدل بازاریابی است
تفکر بازاریابی مدرن!
آیا می دانید جمله بالا به چه معناست؟ درک معنای مدرن تفکر بازاریابی آسانتر است اگر به تعریف بازاریابی مدرن توسط Olive and Company که یک آژانس برند در نظر گرفته شده است نگاه کنیم.
این وب سایت در تعریف خود می نویسد: بازاریابی مدرن یک رویکرد جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده آل خود برای دستیابی به نتایج کسب و کار هدفمند مرتبط می کند.
در این تعریف سه اصل را می بینیم:
جامع باشد
چابک
داده محور
اگر به بازاریابی مدرن فکر نکنید و بخواهید از روش های سنتی استفاده کنید، از بسیاری از رقبای خود عقب خواهید افتاد و مشتریان زیادی را در این بازار از دست خواهید داد. حقیقت این است که بازاریابی سنتی نه جامع و نه چابک است و دادن ویژگی های داده محور به بازاریابی مانند یک شوخی است!
نتیجه گیری و خلاصه بازاریابی مدرن
در این مقاله به اصول بازاریابی مدرن اشاره کردیم؛ اما مطمئناً موارد بیشتری وجود دارد که برای بحث در این مقاله مناسب نیست. اگر مدیر هستید، حتی اگر پیر باشید، یک مدیر مدرن با بازاریابی مدرن هستید؛ زیرا مدرنیته ربطی به سن ندارد.
درک بازاریابی مدرن به کسب و کار شما اجازه می دهد تا بیشتر با مشتریان خود درگیر شود و به رشدی که مد نظر شماست دست یابد.