مشتري گرایی
امروزه رقابتی شدن شدید بازارها، توسعه شبکههاي اجتماعی و قدرت انتخاب گسترده مصرفکنندگان موجب شده تا مشتريگرایی به مهمترین مزیت رقابتی براي شرکتها تبدیل شود. مشتريگرایی از مفهوم گرایش بازار مشتق شده است
گرایش بازار بر تولید عمدهي اطلاعات مرتبط به بازار توسط سازمان بر مبناي نیازهاي کنونی و آینده مشتري و همچنین انتشار این اطلاعات در میان گروهها و استفاده از این اطلاعات در میان سازمان اشاره دارد
مشتري مداري نوعی فرهنگ سازمانیست که رفتارهاي لازم جهت ارزش گذاشتن به مشتریان را به بهترین شکل ممکن ایجاد مینماید.
با توجه به روند جهانی شدن، اگر سازمانی تمایل به موفقیت داشته باشد و بخواهد سهم عمدهاي از بازارها و سود سرشاري را نصیب خود نماید، حتماً مشتري مداري را سرلوحه همه امور خود قرار خواهد داد
بهکارگیري فناوري رسانه اجتماعی
رسانههاي اجتماعی بر بهکارگیري فناوريهاي ارتباطی مبتنی بر وب که منجر به تعامل میشود اشاره مینماید؛ که به کاربران قابلیت ایجاد و تبادل محتوا بر پایههاي ایدئولوژیک و فناوري وب 2 میدهد. رسانههاي اجتماعی توانایی و قابلیت ارتباط وتعامل مشتریان در یک بستر باز و نیز امکان دسترسی سریع به اطلاعات مشتري را براي بازاریابان فراهم میسازد .
رسانههاي اجتماعی ازجمله شبکههاي اجتماعی، فرومها ، وبلاگها، میکروبلاگها، ویکیها، پادکستها و کامیونیتیهاي محتوایی و پایگاههایی هستند که با استفاده از یک موتور جستجوگر و افزودن امکاناتی مانند چت، پیامرسانی الکترونیک، انتقال تصویر و صدا و غیره امکان ارتباط بیشتر کاربران را در قالب شبکهاي از روابط فردي وگروهی فراهم میآورند
قابلیتهاي مدیریت ارتباط با مشتري اجتماعی
قابلیتهاي مدیریت ارتباط با مشتري اجتماعی تأکید بر توانایی شرکت براي تعامل با مشتریان در مکالمات مشترك و افزایش روابط با مشتریان دارد؛ که نتایجی چون رضایت مشتري، وفاداري و نگهداري و ابقاء را در پی دارد
در واقع مدیریت ارتباط با مشتري اجتماعی پارادایم جدیدي است که به دنبال توسعه و خلق گفت وگوهاي سودمند و همچنین ارتباطات با ارزش میان سازمان، مشتریان، کارکنان و شرکاي وي میباشد
رسانههای اجتماعی
فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی به همه فضاهای اجتماعی، سازمانی و فردی در جوامع بشری وارد شده و شیوه زندگی روزمره، کار و معرفت آنها را به درجات گوناگون تحت تأثیر قرار داده است.
دروازه فضای مجازی در واقع اینترنت است اما فضای مجازی، با ویژگیهایی چون میزان و چگونگی دسترسی، راهبری، فعالیت اطلاعیابی، بالندگی و اعتماد، شناخته میشود.
رسانههای اجتماعی، برنامههای کاربردی مبتنی بر اینترنت است که بر پایه ایدئولوژیک و فناوری وب 2، به کاربران اجازه ایجاد و تبادل تولید محتوا را میدهد.
رسانههای اجتماعی بهصورت؛ تالارهای گفتگو، وبلاگها، وبلاگ اجتماعی، میکروبلاگها، ویکیها، پادکستها، عکسها یا تصاویر، ویدئوها، در قالب یک نوع امتیاز بر پایه مشارکت اجتماعی، میتواند محسوب شود.
رسانههای اجتماعی به مثابه یک دسته ابزارهای مبتنی بر اینترنت هستند که بر بنیان فناوری وب استوار هستند و به کاربران امکان تولید محتوا و مبادله آن را میدهند
تاثیر رسانههای اجتمایی در انگیزش مشتری
رسانههای اجتماعی با پدیدههایی که هر فردی دارد تکامل یافته است و در این دنیای مجازی یک بازیکن اجتماعی است. دیدگاه آنها در زمینههای مختلف مانند سیاست و روزنامه نگاری، کسب و کار، علم و فن آوریها ست .
پردرآمدترین مزیت رسانههای اجتماعی این است که در زمان واقعی، طیف وسیعی از مقبولیت است.
پستها به زبانهای مختلف در دامنههای مربوط به رویدادهای مختلف، موقعیتها، احساسات، عقاید، افکار روزانه، بازخورد، تجربیات خرید، بهترین آرزوها، به اشتراک گذاری دانش، توصیه، لیست آرزوها، برنامهها یا هر چیز خارج از تصورات هستند. این پستها میتواند به صورت پیامک باشد
انگیزه لذت جویانه
انگیزه لذتجویانه میتواند نقش مهمی در پیشبینی واکنش و درک مشتریان داشته باشد. محصولات ارائه شده درتبلیغات رسانههای اجتماعی هر گاه همراه با انگیزه لذت گرایانه باشند تأثیر مثبتی بر قصد خرید مشتری خواهند داشت.
One thought on “فناوري رسانه اجتماعی قابلیتهاي مدیریت ارتباط با مشتري و قصد خرید”