مزایای بازاریابی استراتژی های بازاریابی و محدودیت های بازاریابی

مزایای بازاریابی چیست؟

استراتژی های بازاریابی به خوبی تعریف شده می تواند از راه های مختلفی برای یک شرکت مفید باشد. توسعه استراتژی مناسب یا اجرای طرح ممکن است چالش برانگیز باشد. هنگامی که بازاریابی به خوبی انجام شود، می تواند نتایج زیر را به همراه داشته باشد:

  • نسل مخاطب بازاریابی به یک شرکت اجازه می دهد تا افراد خاصی را هدف قرار دهد که معتقد است از محصول یا خدمات آن سود می برند. گاهی اوقات، مردم می دانند که نیاز دارند. مواقع دیگر متوجه نمی شوند. بازاریابی شرکت را قادر می سازد تا با گروهی از افراد متناسب با جمعیتی که شرکت قصد دارد به آنها خدمت کند ارتباط برقرار کند.
  • آموزش درونی. بازاریابی برای جمع‌آوری اطلاعاتی که در داخل پردازش می‌شوند و باعث موفقیت می‌شوند، مفید است.
  • به عنوان مثال، تحقیقات بازار را در نظر بگیرید که نشان می دهد یک محصول خاص عمدتاً توسط زنان 18 تا 34 ساله خریداری می شود. با جمع‌آوری این اطلاعات، یک شرکت می‌تواند بهتر بفهمد که چگونه می‌تواند به این آمار جمعیتی پاسخ دهد، فروش را افزایش دهد و با منابع کارآمدتر باشد.
  • آموزش بیرونی بازاریابی همچنین می تواند برای برقراری ارتباط با جهان مورد استفاده قرار گیرد که شرکت شما چه می کند، چه محصولاتی می فروشید و چگونه شرکت شما می تواند زندگی دیگران را غنی کند.
  • کمپین ها می توانند آموزشی باشند و به افراد خارج از شرکت شما اطلاع دهند که چرا به محصول شما نیاز دارند. علاوه بر این، کمپین های بازاریابی به یک شرکت اجازه می دهد تا خود، تاریخچه، صاحبان و انگیزه خود را برای شرکتی که هست معرفی کند.
  • ایجاد برند. بازاریابی به شرکت این امکان را می دهد که رویکردی تهاجمی برای ایجاد یک برند داشته باشد.
  • به جای اینکه مشتری بر اساس تعاملاتش نظر خود را در مورد یک شرکت شکل دهد، یک شرکت می تواند پیشگیرانه مشتری را با محتوا یا رسانه خاص درگیر کند تا احساسات یا واکنش های خاصی را برانگیزد. این به یک شرکت اجازه می دهد تا قبل از اینکه مشتری با محصولاتش تعامل داشته باشد، تصویر خود را شکل دهد.
  • ماندگاری طولانی. کمپین های بازاریابی که به درستی انجام می شوند می توانند تأثیر طولانی مدت بر مشتریان داشته باشند. Poppin’ Fresh را در نظر بگیرید که با نام Pillsbury Doughboy نیز شناخته می شود. این طلسم برای اولین بار در سال 1965 ظاهر شد و به ایجاد برندی بادوام، گرم و دوستانه برای Pillsbury کمک کرد.
  • عملکرد مالی. هدف و فایده نهایی بازاریابی، افزایش فروش است. وقتی روابط با مشتریان قوی‌تر، مشخص‌تر و مثبت‌تر باشد، مشتریان بیشتر درگیر فروش هستند.
  • وقتی بازاریابی به درستی انجام شود، مشتریان به شرکت شما مراجعه می کنند و شما نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی کسب می کنید . حتی اگر هر دو محصول دقیقاً یکسان باشند، بازاریابی می تواند این مزیت رقابتی را ایجاد کند که چرا مشتری شما را به شخص دیگری ترجیح می دهد.

طبق گفته MarTech، ارائه دهنده بازاریابی دیجیتال، جهان تا سال 2025 4.7 تریلیون دلار برای بازاریابی هزینه خواهد کرد. این برآورد شامل افزایش 1.1 تریلیون دلاری از سال 2021 تا 2025 است.4

محدودیت های بازاریابی چیست؟

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که یک شرکت کمپین های بازاریابی را آغاز می کند، اما محدودیت های متعددی برای صنعت وجود دارد.

  • اشباع بیش از حد هر شرکتی می خواهد که مشتریان محصول آن را بخرند نه رقبایش. بنابراین، کانال‌های بازاریابی می‌توانند رقابتی باشند، زیرا شرکت‌ها در تلاش برای جلب توجه مثبت و شناخت بیشتر هستند. اگر شرکت های زیادی در حال رقابت باشند، توجه مشتری ممکن است به شدت کاهش یابد و در نتیجه هر شکلی از تبلیغات موثر نباشد.
  • کاهش ارزش. هنگامی که یک شرکت تخفیف یا فروش را تبلیغ می کند، عموم ممکن است از نظر روانی در نهایت ارزش آن محصول را در آینده کمتر ببینند.
  • اگر یک کمپین بسیار قوی باشد، مشتریان حتی ممکن است منتظر بمانند تا یک کمپین خوب را بخرند و بدانند یا به یاد بیاورند که قیمت فروش قبلی چقدر بوده است. برای مثال، اگر جمعه سیاه نزدیک شود، ممکن است برخی عمداً از خرید کالا خودداری کنند .
  • بدون موفقیت تضمینی کمپین های بازاریابی ممکن است هزینه های اولیه ای را متحمل شوند که هیچ نویدی برای موفقیت در آینده ندارند. این در مورد مطالعات تحقیقات بازار نیز صادق است، جایی که زمان، تلاش و منابع برای مطالعه ای که ممکن است هیچ نتیجه قابل استفاده یا مفیدی به همراه نداشته باشد، ریخته می شود.
  • تعصب مشتری مشتریان وفادار و قدیمی برای خرید برند یا محصول یک شرکت نیازی به اغوا کننده ندارند. با این حال، مشتریان جدیدتر و نا آشنا ممکن است.
  • بازاریابی به طور طبیعی نسبت به مشتریان غیر وفادار تعصب دارد، زیرا کسانی که از قبل از شرکت حمایت می کنند، با سرمایه گذاری بیشتر در بهبود محصول، بهتر خواهند بود.
  • هزینه. کمپین های بازاریابی ممکن است گران باشند. راه اندازی کمپین های بازاریابی دیجیتال ممکن است کار فشرده و برای حفظ برنامه ریزی، اجرا و اجرای طرح هزینه بر باشد. در مورد سرفصل هایی که هزینه های تجاری Super Bowl را به میلیون ها تبلیغ می کنند، فراموش نکنید.
  • وابسته به اقتصاد بازاریابی زمانی بیشترین موفقیت را دارد که مردم سرمایه ای برای خرج کردن داشته باشند. اگرچه بازاریابی می تواند مزایای غیر مالی مانند وفاداری به برند و شناخت محصول ایجاد کند، اما هدف نهایی افزایش فروش است.
  • در شرایط نامطلوب اقتصاد کلان ، زمانی که بیکاری بالا است یا نگرانی های مربوط به رکود افزایش یافته است، مصرف کنندگان ممکن است تمایل کمتری به خرج کردن داشته باشند، مهم نیست که یک کمپین بازار چقدر عالی باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
سلام می تونم کمکتون کنم ؟
سلام برای ارتباط با ما از طریق واتساپ اقدام نمایید