استراتژی های بازاریابی سنتی یا دیجیتال ؟

انواع استراتژی های بازاریابی

بازاریابی از مجموعه ای فوق العاده گسترده و متنوع از استراتژی ها تشکیل شده است. این صنعت به تکامل خود ادامه می دهد و استراتژی های زیر ممکن است برای برخی از شرکت ها نسبت به سایرین مناسب تر باشد.

استراتژی های بازاریابی سنتی

قبل از فناوری و اینترنت، بازاریابی سنتی اولین راهی بود که شرکت ها کالاهای خود را برای مشتریان بازاریابی می کردند. انواع اصلی استراتژی های بازاریابی سنتی عبارتند از:

  • بازاریابی در فضای باز:
  • این امر مستلزم نمایش عمومی تبلیغات خارج از خانه مصرف کننده است. این شامل بیلبوردها، تبلیغات چاپ شده روی نیمکت ها، برچسب روی وسایل نقلیه یا تبلیغات در حمل و نقل عمومی است.
  • بازاریابی چاپی:
  • این شامل محتوای کوچک و به راحتی قابل چاپ است که به راحتی قابل تکرار است. به طور سنتی، شرکت ها اغلب مواد چاپی را به صورت انبوه تولید می کردند، زیرا محتوای چاپی برای همه مشتریان یکسان بود. امروزه انعطاف بیشتر در فرآیندهای چاپ به این معنی است که مواد را می توان متمایز کرد.
  • بازاریابی مستقیم :
  • این شامل محتوای خاصی است که به مشتریان بالقوه ارائه می شود. برخی از محتوای بازاریابی چاپی را می توان از طریق پست ارسال کرد. در غیر این صورت، رسانه های بازاریابی مستقیم می توانند شامل کوپن، کوپن برای کالاهای رایگان یا جزوه باشند.
  • بازاریابی الکترونیکی:
  • این مستلزم استفاده از تلویزیون و رادیو برای تبلیغات است. با وجود دوره‌های کوتاه محتوای دیجیتال، یک شرکت می‌تواند اطلاعاتی را از طریق رسانه‌های دیداری یا شنیداری به مشتری منتقل کند که ممکن است توجه بیننده را بهتر از فرم چاپی بالا جلب کند.
  • بازاریابی رویدادی:
  • این مستلزم تلاش برای جمع آوری مشتریان بالقوه در یک مکان خاص برای فرصت صحبت با آنها در مورد محصولات یا نمایش محصولات است. این شامل کنفرانس ها، نمایشگاه های تجاری، سمینارها، نمایشگاه های جاده ای یا رویدادهای خصوصی است.

بازاریابی دیجیتال

صنعت بازاریابی با معرفی دیجیتال مارکتینگ برای همیشه تغییر کرده است. از روزهای اولیه تبلیغات پاپ‌آپ تا مکان‌های هدفمند بر اساس سابقه مشاهده، اکنون روش‌های نوآورانه‌ای وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از طریق بازاریابی دیجیتال به مشتریان دست یابند.

  • بازاریابی موتورهای جستجو:
  • این مستلزم آن است که شرکت‌ها تلاش کنند ترافیک جستجو را از دو طریق افزایش دهند. اولاً، شرکت ها می توانند برای قرار دادن در صفحات نتیجه به موتورهای جستجو پول پرداخت کنند. دوم، شرکت‌ها می‌توانند بر تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) تأکید کنند تا به‌طور ارگانیک در نتایج جستجو قرار گیرند.
  • بازاریابی ایمیلی:
  • این امر مستلزم آن است که شرکت ها آدرس ایمیل مشتریان یا مشتریان بالقوه را به دست آورند و پیام ها یا خبرنامه ها را توزیع کنند. این پیام‌ها می‌توانند شامل کوپن‌ها، فرصت‌های تخفیف یا اطلاعیه قبلی درباره فروش‌های آتی باشند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی:
  • این مستلزم ایجاد حضور آنلاین در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خاص است. مانند بازاریابی موتورهای جستجو، شرکت ها می توانند تبلیغات پولی را برای دور زدن الگوریتم ها قرار دهند و شانس بیشتری برای دیده شدن توسط بینندگان به دست آورند. در غیر این صورت، یک شرکت می‌تواند با ارسال محتوا، تعامل با فالوورها، یا آپلود رسانه‌هایی مانند عکس‌ها و ویدیوها، به رشد ارگانیک بپردازد.
  • بازاریابی وابسته:
  • این مستلزم استفاده از تبلیغات شخص ثالث برای جلب علاقه مشتری است. اغلب، شرکت وابسته ای که از فروش کمیسیون دریافت می کند، بازاریابی وابسته را انجام می دهد، زیرا شخص ثالث انگیزه فروش کالایی را دارد که محصول اصلی خودش نیست.
  • بازاریابی محتوا:
  • این امر مستلزم ایجاد محتوا، اعم از کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک، سمینارهای ویدیویی یا سایر محتوای قابل دانلود است. هدف ایجاد یک محصول (اغلب رایگان) برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد یک محصول، به دست آوردن اطلاعات مشتری و تشویق مشتریان به ادامه همکاری با شرکت فراتر از محتوا است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
سلام می تونم کمکتون کنم ؟
سلام برای ارتباط با ما از طریق واتساپ اقدام نمایید