بازاریابی سئو چیست؟ چرا بازاریابی موتورهای جستجو مهم است؟

بازازیابی سئو

بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه سازی وب سایت ها و صفحات وب برای موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل است. از آنجایی که این موتورهای جستجو به روشی غالب برای یافتن تقریباً هر چیزی تبدیل شدند، روش‌های مختلفی برای کمک به سازمان‌ها برای بهبود دیده شدن دارایی‌های دیجیتال خود پدید آمده‌اند.

اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو (SEO)” به ترکیبی از تاکتیک های داخلی و خارجی اشاره دارد. موتورهای جستجوی اصلی هر کدام فرمول یا “سس مخفی” خود را برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو دارند. این فرمول‌ها که از نظر فنی به عنوان الگوریتم‌ها نامیده می‌شوند، روش‌هایی هستند که از نزدیک محافظت می‌شوند که موتورهای جستجوی اصلی به عنوان اسرار تجاری از آنها محافظت می‌کنند.

 

چرا بازاریابی موتورهای جستجو مهم است؟

در دنیای مدرن، فناوری بخشی ضروری از زندگی است و موتورهای جستجو نقش مهمی در این واقعیت دارند. هزاران کاربر تقریباً در هر ثانیه در هر روز سؤالات موتورهای جستجو را انجام می دهند. این یک مخاطب بسیار بزرگ و دائماً پر شده است تا از دیدگاه بازاریابی به آن دسترسی پیدا کنید.

با کاوش در داده‌ها ، مشخص می‌شود که سئوی بازاریابی یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند است. با حسن نیت از دادگاه سئو ، آمار زیر ارقام تقریبی را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی موتورهای جستجو نشان می دهد:

هر روز 67000 کاربر هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند.

93 درصد از تلاش های آنلاین با پرس و جو موتور جستجو شروع می شود.

80 درصد از جستجوگران تبلیغات پولی در نتایج جستجو را نادیده می گیرند.

58 درصد از جستجوهای آنلاین از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

46 درصد از جستجوهای گوگل به صورت محلی و جغرافیایی متمرکز هستند.

39 درصد از ترافیک جهانی به وب سایت های تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو سرچشمه می گیرد.

در مجموع، موتورهای جستجو نشان دهنده خط لوله عظیمی از مشتریان بالقوه برای اهداف بازاریابی هستند. علاوه بر این، استراتژی های بازاریابی سئو نسبت به بازاریابی سنتی یا تلاش های تبلیغاتی نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارند. بنابراین، سازمان هایی که بازاریابی موتورهای جستجو را نادیده می گیرند، این کار را با خطر خود انجام می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی به حداکثر رساندن مزایای سئوی بازاریابی، لازم است که عملکرد درونی دو دسته اصلی – سئو داخلی و سئو خارج از صفحه را درک کنید.

اجزای سئو درون صفحه چیست؟

سئوی درون صفحه ای که گاهی به آن سئوی درون سایت می گویند به بهینه سازی وب سایت ها و صفحات برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی مربوط می شود. سازمان‌ها کنترل بالایی بر عناصر سئوی درون صفحه دارند که بهینه‌سازی این عوامل و بهبود رتبه‌بندی جستجو را نسبتاً ساده می‌کند.

 

چندین جنبه مهم سئوی درون صفحه شامل (1) محتوا، (2) کلمات کلیدی، (3) HTML و (4) معماری است.

  1. محتوا

بازاریابی موتورهای جستجو به شدت به تولید محتوای خوب به طور منظم وابسته است. از این منظر، محتوا باید به طور کلی با ارائه اطلاعات یا پاسخ به یک سؤال، نیازی را برآورده کند. در پایان روز، محتوا باید برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو مفید باشد، خواه آن محتوا در قالب متن، صوتی یا تصویری ظاهر شود.

به طور کلی، محتوای دیجیتال باید قوانین زیر را برای بهینه سازی بازاریابی موتورهای جستجو رعایت کند:

کیفی برتر – موتورهای جستجو دائماً در تلاش هستند تا محتوای با کیفیت بالا را نسبت به پیشنهادات با کیفیت پایین رتبه بندی کنند. زمانی که سازمان‌ها محتوایی تولید و ارائه می‌کنند که ارزشی برای کاربر نهایی ایجاد می‌کند، رتبه‌بندی موتورهای جستجو به صورت پشت سر هم بهبود می‌یابد.

هدف هدف – موتورهای جستجو قصد کاربر را هنگام جستجو ارزیابی می کنند تا به ارائه بهترین نتایج کمک کنند. بر این اساس، محتوای دیجیتال باید با هدف مورد نظر یک کاربر هدف مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک پست دستور غذا با دستورالعمل ها باید به سمت جستجوهای کمک آشپزی باشد.

به موقع و مرتبط – گاهی اوقات به عنوان تازگی شناخته می شود، محتوای جدید که به موقع و مرتبط است معمولاً بالاتر از محتوای قدیمی تر قرار می گیرد. اما موتورهای جستجو به صفحات با محتوای تازه، مانند آمار جدید یا پیوندهای به روز شده نیز پاداش می دهند.

از آنجایی که موتورهای جستجوی اصلی در طول زمان تکامل یافته اند، محتوا به عنوان یکی از بهترین راه ها برای بهبود سئو بازاریابی ظاهر شده است. بدون تولید محتوای با کیفیت بالا بر اساس یک پایه، دستیابی به اهداف بازاریابی موتورهای جستجو بسیار دشوار است.

 

  1. کلمات کلیدی

کلمات کلیدی به موضوع یا موضوع یک قطعه محتوایی که اساس یک جستجوی جستجو است، اشاره دارد. تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوا دارد و با تلاش‌های بازاریابی سئو مرتبط است. برای به حداکثر رساندن بازاریابی موتورهای جستجو، سازمان ها باید کلمات کلیدی مناسب را هم از نظر فرکانس جستجو و هم از نظر رقابت انتخاب کنند.

از منظر بسامد، سازمان‌ها باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای ارزیابی تعداد دفعات جستجوی کاربران برای عبارات خاص استفاده کنند. حتی اگر یک کلمه کلیدی خاص به محصولات یا خدمات تجاری بسیار مرتبط باشد، اگر کسی آن را جستجو نکند، بعید است که ابزار موثری باشد. در نتیجه، انتخاب یک کلمه کلیدی محبوب برای بازاریابی سئو ضروری است.

همانطور که گفته شد، ارزیابی رقابت برای کلمات کلیدی محبوب نیز حیاتی است. اگر بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال حاضر از یک کلمه کلیدی استفاده می‌کنند – به‌ویژه سازمان‌های تثبیت‌شده با درجه گرانش آنلاین بالا – ممکن است نفوذ به نتایج جستجوی برتر دشوار باشد. وقتی چشم انداز اینقدر شلوغ است، ارزیابی کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری دارند می تواند ایده خوبی باشد.

  1. HTML

بهینه سازی عناصر خاص HTML می تواند به بهبود رتبه بندی جستجوی یک وب سایت یا صفحه کمک کند. از این نظر، نحوه برچسب گذاری، توصیف و برچسب گذاری صفحات HTML نشان دهنده سطح کیفیتی برای موتورهای جستجو است. صرف زمان برای تمیز کردن و حفظ عناصر HTML می تواند تأثیر زیادی بر تلاش های بازاریابی دیجیتال داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که عناصر HTML زیر از دیدگاه سئوی بازاریابی وارد عمل می شوند:

برچسب عنوان – تگ عنوان به عنوان توصیف یک صفحه عمل می کند که در نتایج جستجو و برگه مرورگر کاربر ظاهر می شود. تگ عنوان باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر باشد و دلیل فریبنده ای برای کلیک بر روی پیوند در نتایج جستجو ارائه دهد.

توضیحات متا – توضیحات متا در زیر برچسب عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود و یک تجزیه کلی از صفحه مورد نظر ارائه می دهد. معمولاً به 160 کاراکتر محدود می شود، این توضیحات می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد که کاربر را متقاعد می کند تا روی محتوا کلیک کند.

URL – URL آدرس دیجیتال یک صفحه وب است که از سایر صفحات منحصر به فرد است. برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو، URL باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد و سلسله مراتب سایت را نشان دهد. اگر این اطلاعات به وضوح در URL ظاهر نشود، می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی جستجو داشته باشد.

متن جایگزین – متن جایگزین به توصیف تصویری اشاره دارد که به طور سنتی برای انتقال اطلاعات به کاربران دارای ناتوانی بینایی استفاده می شد. علاوه بر توصیف یک تصویر، متن جایگزین همچنین می تواند شامل کلمات کلیدی مورد نظر برای کمک به بهبود رتبه بندی جستجو باشد.

سرفصل ها – سرفصل ها به تقسیم یک قطعه محتوا به بخش های جداگانه کمک می کنند، که عملکردی مشابه یک طرح کلی دارند. معمولاً شش سطح عنوان در محتوای HTML وجود دارد که عنوان “H1” به عنوان اشاره دارد. با تقسیم محتوا به قطعات قابل هضم و برچسب گذاری هر یک با عنوان مناسب، می تواند تلاش های بازاریابی سئو را بهبود بخشد.

  1. معماری

معماری یک وب سایت یا صفحه یکی دیگر از جنبه های مهم سئو داخلی است. اگرچه یک کاربر نهایی معمولاً از صفحه ای برای بررسی معماری آن بازدید نمی کند، این عناصر پشت صحنه می توانند تأثیر شدیدی بر بازاریابی سئو داشته باشند.

هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها یا صفحات برای مزایای سئو، عناصر معماری زیر مهم هستند:

نقشه سایت – موتورهای جستجو از فرآیندهای خودکار برای «خزیدن» یا فهرست‌بندی محتوای دیجیتال و تعیین رتبه‌بندی مناسب استفاده می‌کنند. ایجاد یک نقشه سایت سازمان یافته از تمام صفحات در یک سایت خاص می تواند به تلاش های خزیدن کمک کند و همچنین بازاریابی موتورهای جستجو را بهبود بخشد.

سرعت بارگذاری – صفحاتی که به سرعت بارگذاری می شوند، در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند. وقتی یک صفحه یا یکی از عناصر آن مدتی طول می کشد تا بارگذاری شود، تجربه کاربری منفی ایجاد می کند. موتورهای جستجو بر این اساس ارزش صفحات کم بارگذاری را کاهش می دهند.

Mobile Friendly – با ظهور فناوری تلفن همراه، بخش رو به رشدی از فعالیت جستجو در تلفن ها و دستگاه های مشابه رخ می دهد. به همین ترتیب، موتورهای جستجوی اصلی وب‌سایت‌ها یا صفحاتی را که برای یک تجربه موبایلی ساده بهینه نشده‌اند جریمه می‌کنند.

امنیت وب سایت – موتورهای جستجو از ارجاع ترافیک به وب سایت های ناامن یا ناامن احتیاط می کنند. این مقاصد یک خطر ذاتی برای کاربر نهایی ایجاد می کند که معمولاً منجر به کاهش رتبه بندی جستجو می شود. با ایمن سازی وب سایت خود با گواهی های HTTPS و SSL، یک سازمان می تواند از نقطه نظر رتبه بندی جستجو اعتبار کسب کند.

عناصر سئو خارج از صفحه چیست؟

در حالی که سازمان ها دارای درجه وسیعی از کنترل در مورد سئو داخلی هستند، برای سئو خارج از صفحه می تواند کمی متفاوت باشد. در یک سطح بزرگتر، سئوی خارج از صفحه به شهرت و محبوبیت وب سایت ها و صفحات وب مربوط می شود. به عنوان مثال، ارجاعات خارجی به یک سایت یا صفحه – که اغلب به آنها “بک لینک” گفته می شود – برای به حداکثر رساندن تأثیر سئوی بازاریابی حیاتی هستند.

چندین جنبه مهم سئوی درون صفحه شامل (1) پیوندها، (2) اعتبار، (3) جغرافیا و (4) اجتماعی است.

  1. پیوندها

پیوندهای خارجی به محتوای دیجیتال یک سازمان جنبه بسیار ارزشمندی از بازاریابی موتورهای جستجو است. پیوندهای داخلی از یک صفحه از یک وب سایت به صفحه دیگر نیز مهم هستند زیرا سطح سازماندهی و انسجام را برای موتورهای جستجوی اصلی نشان می دهند. با این حال، همه پیوندها یکسان ایجاد نمی شوند.

کیفیت یک لینک اغلب مهمتر از تعداد کلی پیوندها به یک سایت یا صفحه خاص است. با کیفیت ترین لینک ها به محتوای دیجیتال از مقاصد معتبر در سایر نقاط آنلاین می آیند. این وب‌سایت‌های پیوند دهنده دارای درجه بالایی از اعتبار هستند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم)، که سطح خاصی از اعتبار و مفید بودن را نشان می‌دهد.

در حالی که به اندازه کیفیت مهم نیست، تعداد لینک ها به یک سایت یا صفحه نیز برای بازاریابی سئو مهم است. وقتی پیوندهای زیادی به یک محتوای دیجیتال وجود دارد، می تواند ارزش و محبوبیت خود را نشان دهد. اما این یک وضعیت عادی نیست. افزایش تعداد پیوندها لزوماً رتبه بندی جستجو را بهبود نمی بخشد، به خصوص اگر پیوندها ارزش کمی داشته باشند یا از مقصدهای سطح پایین آمده باشند.

در نهایت، بازاریابان باید به خاطر داشته باشند که ایجاد یک پروفایل پیوند محکم زمان بر است. هیچ میانبری در این عرصه وجود ندارد، زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند پیوندهای هرزنامه را که ارزش چندانی ندارند، کاهش دهند. در حالی که، پیوندهای مجزا از منابع معتبر متعدد می تواند قابلیت اعتماد یک وب سایت یا صفحه وب خاص را افزایش دهد. علاوه بر این، پیوندهای داخلی به سازماندهی طرح‌بندی یک وب‌سایت کمک می‌کنند و می‌توانند تلاش‌های بازاریابی سئو را بهبود بخشند.

  1. اعتبار یا قابل اعتماد

اعتبار یا قابل اعتماد بودن یک وب سایت یا صفحه وب خاص یکی دیگر از جنبه های حیاتی سئو خارج از صفحه است. وب‌سایت‌های قابل اعتماد و معتبر که از یک لنز ماکرو مشاهده می‌شوند، معمولاً صفحه اول نتایج را در موتورهای جستجوی اصلی اشغال می‌کنند. برای ایجاد اقتدار در طول زمان، از شیوه های سئو شفاف استفاده کنید و شهرت معتبری را به صورت آنلاین ایجاد کنید.

جنبه های مهم اقتدار از دیدگاه سئو بازاریابی عبارتند از:

 

Domain Authority – Domain Authority یک امتیاز رتبه‌بندی شده است که تلاش می‌کند پیش‌بینی کند کل وب‌سایت چگونه در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود. اعتبار دامنه شامل تجزیه و تحلیل بک لینک ها، دامنه های سطح بالا و عوامل مختلف دیگر است. وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.

عصر دامنه – سن دامنه جنبه مهمی از اقتدار است. وب سایت هایی که برای مدت طولانی در دسترس بوده اند نسبت به سایت های جدید رتبه بالاتری دارند. اما سن دامنه به خودی خود باعث بهبود رتبه بندی نمی شود. به عبارت دیگر، رتبه بندی جستجو فقط به این دلیل بهبود نمی یابد که یک وب سایت برای مدتی در دسترس بوده است.

Page Authority – Page Authority یک امتیاز رتبه‌بندی است که تلاش می‌کند پیش‌بینی کند که چگونه یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود. اقتدار صفحه شامل تجزیه و تحلیل قابل ملاحظه ای مشابه با اعتبار دامنه است اما فقط در یک صفحه انجام می شود. صفحات با اعتبار بالا در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.

Bounce Rate – نرخ پرش به تعداد کاربرانی که قبل از خروج از یک وب سایت یک صفحه را مشاهده می کنند اشاره دارد. این که آیا کاربر به دلیل محتوای ضعیف، زمان بارگذاری کند، یا تجربه ضعیف، پرش می کند، مفهوم آن واضح است. وب‌سایت‌هایی با نرخ پرش بالا اعتبار کمتری دارند و در نتیجه مزایای خاصی از سئو را از دست می‌دهند.

  1. جغرافیا

جنبه جغرافیایی سئو خارج از صفحه بیشتر به مکان و جمعیت شناسی مربوط می شود. با توجه به شیوع رو به افزایش جستجوی تلفن همراه، جغرافیا به شدت در رتبه بندی نتایج جستجو برای یک کاربر خاص نقش دارد. به طور دقیق تر، نتایج جستجوی محلی در یک شهر خاص یا کد پستی به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. موتورهای جستجو به صورت پشت سر هم واکنش نشان داده اند و تمرکز خود را به نتایج محلی برای بسیاری از انواع پرس و جوها تغییر داده اند.

از نقطه نظر ملی، موتورهای جستجو تمایل دارند تا برای هر کشور وب سایت های جداگانه ای داشته باشند. این امکان تقسیم بندی وب سایت ها و صفحات وب را فراهم می کند، که به طور خاص برای کاربران در یک کشور خاص هدف گذاری شده است. حتی اگر دو کشور زبان مشترکی داشته باشند – مانند ایالات متحده و بریتانیا – کاربران معمولاً خواهان نتایج در داخل کشور خود هستند.

از دیدگاه بین‌المللی، سازمان‌های جهانی معمولاً استراتژی‌های سئوی بازاریابی جداگانه را برای هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنند، از جمله هر گونه ترجمه لازم ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند از یک رویکرد هدفمند در چندین کشور و نتایج جستجو استفاده کنند و مشتریان بالقوه را از سراسر جهان جذب کنند.

 

  1. اجتماعی

ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی نیز می تواند به تقویت تلاش های بازاریابی موتورهای جستجو کمک کند. به طور خاص، موتورهای جستجو به نحوه اشتراک گذاری محتوای یک سازمان از دیدگاه کاربران نگاه می کنند:

کیفیت – معیار کیفیت اشتراک‌های اجتماعی شامل احساسات یا نظر کاربر، از جمله نظرات، پاسخ‌ها و رتبه‌بندی‌ها می‌شود. به این معنا، معیارهای کیفیت تلاش می‌کنند تا مشخص کنند که آیا کاربر محتوا را به‌صورت مثبت، منفی یا بی‌تفاوت به اشتراک می‌گذارد.

کمیت – معیار کمیت سهام اجتماعی ساده تر است و به سادگی تعداد کل سهام را اندازه می گیرد. اگرچه تعداد بالای سهام بدون شک چیز خوبی است، اما لزوماً به تبدیل یا مشتری تبدیل نمی شود.

برای به حداکثر رساندن جنبه اجتماعی سئوی خارج از صفحه، بحث به اهمیت محتوا بازمی گردد. با ایجاد محتوای با کیفیت برتر و ارسال منظم پست، می توان کیفیت و کمیت اشتراک های اجتماعی را تقویت کرد.

چگونه سازمان ها می توانند نتایج سئوی بازاریابی را افزایش دهند؟

به طور خلاصه، بهترین راه برای تقویت تلاش‌های بازاریابی موتورهای جستجو، استفاده از یک استراتژی اختصاصی برای سئو داخلی و خارجی است. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اینکه محتوا به سمت بالا می‌رود. بدون تولید محتوای برتر به طور منظم، به دست آوردن محبوبیت و ایجاد پیوندهای گسترده دشوار است. در پایان روز، کارآمدترین و بهینه ترین صفحه بدون محتوای عالی برای افزایش ترافیک کاربرد چندانی ندارد.

 

همانطور که گفته شد، سازمان هایی که به دنبال به حداکثر رساندن مزایای SEO بازاریابی خود هستند باید به توصیه های زیر پایبند باشند:

برای ارائه اطلاعات ارزشمند و هدایت ترافیک آنلاین به طور مداوم محتوای سطح بالا ایجاد کنید.

برای جداسازی عبارات جستجوی مناسب و متوازن رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

عناصر HTML را برای برچسب گذاری، تقسیم و سازماندهی محتوای دیجیتال بهینه کنید.

اطمینان حاصل کنید که معماری سایت و صفحه ایمن، کارآمد و قابل دسترسی در چندین دستگاه است.

پیوندهای با کیفیت و اعتبار در طول زمان ایجاد کنید تا اعتبار و اعتماد را در چشم موتورهای جستجوی اصلی به دست آورید.

وب سایت ها و صفحات وب را با مناطق جغرافیایی خاص تراز کنید، محلی، ملی و بین المللی را هدف قرار دهید.

یک پایه محکم در شبکه های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید تا کیفیت و کمیت اشتراک گذاری محتوای دیجیتال را افزایش دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو عرصه بسیار حیاتی و دائماً در حال گسترش برای فرصت های بازاریابی را نشان می دهند. سازمان‌هایی که از تاکتیک‌های سئو داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، از مزایای قابل توجهی بهره می‌برند.

اما صبر کنید، آیا بازاریابی سئو همیشه تغییر نمی کند؟

درست است که موتورهای جستجوی اصلی الگوریتم های خود را به طور منظم به روز می کنند. از دیدگاه کلی، موتورهای جستجو به طور مداوم در تلاش هستند تا رویکرد خود را برای ارائه نتایج جستجوی بهینه برای هر پرس و جو اصلاح کنند. هدف نهایی ارائه بهترین پاسخ به کاربر جستجو در سریع ترین زمان ممکن است.

در تلاش برای ارائه نتایج درجه یک به کاربران، موتورهای جستجوی اصلی باید بازیگرانی را که سعی در بهبود مصنوعی نتایج خود دارند، به حداقل برسانند. این واقعیت باعث می شود که موتورهای جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را برای جریمه کردن بازیگران بد («سئو کلاه سیاه») و پاداش دادن به بازیگران خوب («سئو کلاه سفید») به روز کنند.

بازیگران سئو کلاه سیاه از تاکتیک‌های تغییرپذیری برای افزایش مصنوعی رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود، بدون درگیر شدن در استراتژی‌های سئو استفاده می‌کنند. این بازیگران بر کمیت به جای کیفیت تمرکز می‌کنند و تعداد زیادی محتوا، کلمات کلیدی و پیوندهایی را ارسال می‌کنند که ارزش کمی دارند. حتی اگر این رویکردها نتایج کوتاه مدت داشته باشند، موتورهای جستجو به سرعت یاد می گیرند و این حفره ها را می بندند.

از سوی دیگر، بازیگران سئو کلاه سفید زمان و منابع خود را به ساخت دارایی های دیجیتال قابل اعتماد و معتبر اختصاص می دهند. این بازیگران از تکنیک‌های سئو داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، محتوای با ارزش ایجاد می‌کنند، صفحات را بهینه می‌کنند و لینک‌هایی با کیفیت می‌سازند.

هنگامی که سازمان ها رویکرد سئو کلاه سفید را در پیش می گیرند، زمانی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز می کنند، کمتر متضرر می شوند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
سلام می تونم کمکتون کنم ؟
سلام برای ارتباط با ما از طریق واتساپ اقدام نمایید