مهارت های بازاریابی دیجیتال که برای موفقیت به آن نیاز دارید

بازازیابی سئو

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال به دلیل قدرت، دسترسی گسترده، تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد و ابزارهای شخصی‌سازی، برای حرفه‌ای‌ها و کسب‌وکارهای مدرن بسیار مهم است . این مزایا حتی مهم‌تر شده است زیرا تحول دیجیتال ناشی از COVID-19 فضای کاری جهانی را فراگرفته است.

داشتن مهارت های دیجیتال مارکتینگ هم افراد و هم مشاغل را به روی فرصت های هیجان انگیز باز می کند. با این حال، مانع نسبتا کم امکان رقابت سنگین را فراهم می کند. از آنجایی که مشتریان باهوش تر می شوند و سرعت فناوری افزایش می یابد، بازاریابان دیجیتال برای دستیابی به بازگشت سرمایه مثبت در کمپین های بازاریابی دیجیتال به خلاقیت، همدلی و مهارت های مدیریت ارتباط بیشتری نیاز دارند.

برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب دیجیتال به چه مهارت هایی نیاز دارید ؟ این مقاله 10 مهارت ضروری مورد نیاز برای بازاریابی را به اشتراک می گذارد، چه به دنبال کار باشید و چه صرفاً تخصص خود را توسعه دهید. اما قبل از پرداختن به آن، دو نکته قابل ذکر است:

تجزیه و تحلیل داده ها در بازاریابی اهمیت فزاینده ای دارد.

در میان فهرست مهارت‌های ارزشمند بازاریابی دیجیتال، توانایی رمزگشایی و تجزیه و تحلیل داده‌های مخاطب است. به هر حال، بهبود مستمر یک کمپین بازاریابی بدون معیارهای پایه و توانایی به دست آوردن بینش از این اعداد غیرممکن است.

مهارت های فنی تخصصی یک مزیت رقابتی است.

مهارت های بازاریابی فنی می تواند شامل کدنویسی، طراحی گرافیکی، تولید ویدئو، و کپی رایتینگ باشد. داشتن مهارت های فنی باعث افزایش سرعت همکاری با سایر بخش ها و منابع می شود. اصلاحات جزئی نیازی به جابجایی بین بخش ها ندارند زیرا می توانید به طور مستقل تغییرات را ایجاد کنید.

اکنون، به 10 مهارت برتر بازاریابی دیجیتال که برای موفقیت نیاز دارید، بپردازیم.

1. مهارت های رسانه های اجتماعی

مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی تقریباً به همان اندازه که پلتفرم های اجتماعی جدید ایجاد می شوند تغییر می کنند . به عنوان مثال، رشد سریع TikTok (از 500 میلیون کاربر به تقریباً یک میلیارد کاربر در یک سال) پلتفرم اجتماعی را به یک کانال بازاریابی قابل توجه برای مشاغل نوآور تبدیل کرده است.

همانطور که محتوای ویدیویی محبوب‌تر می‌شود، خرید اجتماعی در مرکز قرار می‌گیرد و پست‌های آموزشی باعث ایجاد تعامل می‌شوند، مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی ارزشمندتر می‌شوند.

بهترین پلتفرم های اجتماعی را برای برند خود انتخاب کنید، جمعیت شناختی بازار خود را درک کنید و محتوای اجتماعی مفید و هدفمند ایجاد کنید تا از هدر رفتن بودجه بازاریابی جلوگیری کنید. برخی از مهارت های رسانه های اجتماعی عبارتند از:

نوشتن
استراتژی محتوا
ایجاد رسانه
مشارکت جوامع
تجزیه و تحلیل
گوش دادن اجتماعی

2. محتوا و کپی رایتینگ

ایجاد محتوای دیجیتال با ارزش و کپی ستون فقرات برخی از موفق ترین کسب و کارهای امروزی است. مصرف‌کننده‌های بالغ به طور متوسط ​​روزانه بیش از پنج ساعت را با رسانه‌های دیجیتال، خواه روی رایانه، تلفن یا سایر دستگاه‌های متصل، صرف می‌کنند.

برای کسب و کارها، این فرصتی برای برقراری ارتباط شخصی با بازار شما، ارائه محتوای عملی و آموزشی و مواجهه با مشتریان جدید است.

نحوه ارتباط سازمان به زودی مترادف با سازمان می شود. برای مثال بافر را در نظر بگیرید. این شرکت در روزهای اولیه خود سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی محتوا انجام داد که به جذب 100000 مشتری اول آنها کمک کرد .

حتی زمانی که یک کمپین بازاریابی را اجرا نمی کنید، ارزش آن را دارد که در مورد محتوا، کپی و سایر دارایی های رسانه مکتوب خود آگاه باشید. این کار شالوده صدای سازمان شما را تشکیل می دهد. برای توسعه محتوا و مهارت های کپی رایتینگ، یک کلاس نویسندگی آنلاین را در نظر بگیرید.

3. مهارت های بازاریابی تجزیه و تحلیل

با داده ها به عنوان یک محرک رشد کلیدی، مهارت های بازاریابی تحلیلی امروزه در بازاریابی بسیار مورد توجه است. برخلاف دوران Mad Men، از بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان دیجیتال مدرن انتظار می‌رود که بیشتر از طوفان فکری، گروه‌های تمرکز و تکیه بر احساسات درونی انجام دهند.

شما باید ROI بازاریابی خود را با اهداف و معیارهای بازاریابی خود ردیابی، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری کنید. مطالعه داده‌های عملکرد بازاریابی شما برای بینش‌های مؤثر و عملی، مهارتی با اهرم بالاست که شما را متمایز می‌کند.

لازم نیست در تجزیه و تحلیل داده ها متخصص باشید، اما دانش ابزارهای ساده تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics مفید است.

4. مهارت تجسم داده ها

مهارت های تجسم داده ها به طور فزاینده ای مورد تقاضا هستند و می توانند به طور عمده بر استراتژی بازاریابی دیجیتال و ایجاد محتوا تأثیر بگذارند. مارک‌هایی که می‌توانند بینش‌های ارزشمند داده‌های اختصاصی را در قالب‌های بصری قابل درک به اشتراک بگذارند، شکل جدیدی از ارزش را ارائه می‌کنند.

مهارت‌های تجسم داده‌ها به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را به نمودارها، نمودارها و گرافیک‌هایی تبدیل کنید که هضم اعداد و سایر حقایق را برای مخاطب هدف شما آسان‌تر می‌کند.

5. مهارت های بازاریابی فنی

مهارت های بازاریابی فنی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. مشتریان ممکن است توانایی آژانس را برای ارائه با اجرای کمپین های بازاریابی مبتنی بر عملکرد قبل از امضای قرارداد بلندمدت آزمایش کنند. نمونه هایی از مهارت های بازاریابی فنی عبارتند از:

HTML و CSS : شما نیازی به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند ندارید، اما درک اولیه HTML، CSS و سایر زبان های برنامه نویسی به شما مجموعه مهارت های بازاریابی دیجیتال قوی تری می دهد.
اتوماسیون بازاریابی : اتوماسیون برای کارآمد بودن و حفظ ثبات لازم است. اتوماسیون دیجیتال مارکتینگ به حذف وظایف از فهرست کارهای شما، ساده‌سازی گردش کار و تسهیل گزارش‌دهی کمک می‌کند.
تجزیه و تحلیل داده‌ها : توانایی جمع‌آوری داده‌ها، تفسیر آن و انتقال بینش به سهامداران، شما را به یک بازاریاب دیجیتال قوی تبدیل می‌کند.
پرس و جو از پایگاه داده : اکثر شرکت ها از پایگاه داده های SQL استفاده می کنند. امکان اجرا و مدیریت جستجوهای پایگاه داده بدون کمک تیم فنی هنگام کار با استارت آپ ها مفید است.

6. اخبار و مهارت های روابط عمومی

جک خبری ، یا استفاده از اخبار فوری برای بازاریابی کسب و کارتان، در مورد بردهای سریع است. اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند درگیر شدن در رسانه‌های اجتماعی بالا، پوشش گسترده مطبوعاتی و بک لینک به وب‌سایت شما ایجاد کند. به عنوان مثال، توییت Oreo’s Dunk in the Dark در طول Super Bowl 2013 از قطعی برق بلادرنگ استفاده کرد و بیش از 10000 ریتوییت را در یک ساعت به دست آورد.

مهارت‌های جابجایی خبری و روابط عمومی شما را در جریان فرهنگ و روندها قرار می‌دهد، بنابراین آماده استفاده از فرصت‌های رسانه‌ای در زمان واقعی برای اشتراک‌گذاری پیام برند خود و دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال هستید.

7. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو برای شرکت ها و بازاریابان در کسب و کارهای رقابتی و وابسته به فناوری بیش از همیشه چالش برانگیز است، اما انجام این کار ضروری است.

39٪ از مشتریان آنلاین از جستجو هستند – اما 75٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو فراتر نمی روند. سئو یک مهارت بازاریابی دیجیتال حیاتی برای شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری برای موفقیت و به دست آوردن سهم بازار است.

با افزایش 70 درصدی استفاده از اینترنت توسط همه‌گیری COVID-19 ، مشتریان حتی بیشتر به صورت آنلاین خرید می‌کنند. چه آنها به دنبال بهترین آرایشگاه باشند یا ویژگی های ابزارهای مدیریت پروژه را با هم مقایسه کنند ، اکثر مشتریان بالقوه شما اکنون موتورهای جستجو را به عنوان “همراهان تحقیق و ارجاع” خود انتخاب می کنند.

8. مهارت های کار تیمی

مدیریت و اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال اغلب نیاز به کار در تیم های متقابل دارد. این تیم ها می توانند شامل نویسندگان، طراحان، بازاریابان، توسعه دهندگان، متخصصان سئو و مدیران جامعه باشند که نقش آنها مکمل مهارت های بازاریابی دیجیتال است. بخش‌های مالی، عملیات و مدیریت نیز تیم بازاریابی دیجیتال را پشتیبانی و توانمند می‌سازند.

برای اینکه در یک تیم خوب کار کنید، باید در موارد زیر مهارت داشته باشید:

برقراری ارتباط شفاف و مثبت
درک نقش خود در تیم
مفید بودن برای همکاران
ارائه و دریافت بازخورد با حسن نیت
انجام وظایف پروژه به موقع
اگر متوجه شدید کارها اشتباه است، صحبت کنید
مهارت های خوب کار تیمی شامل مسئولیت پذیری نقش و اقدامات خود و اولویت بندی اهداف تیمی و سازمانی است.

9. مدیریت زمان و پروژه

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید سازماندهی شده باشید. کمپین های دیجیتال مارکتینگ اغلب به چندین تیم نیاز دارند که با هم کار کنند، وابستگی به وظایف ایجاد کنند ، تأخیر در اثبات و تأیید، و اگر به درستی و شفاف مدیریت نشود، محصولات با کیفیت پایین ارائه شود.

کاهش زمان را در برنامه کاری خود قرار دهید، از الگوهای بازاریابی دیجیتال برای سرعت بخشیدن به کار خود استفاده کنید و ساعت های صرف شده برای هر کار را پیگیری کنید تا زمان تخمینی کار خود را بهبود بخشید و کارآمدتر شوید.

10. بازاریابی ایمیلی

تقاضای فزاینده ای برای مهارت ها و متخصصان بازاریابی ایمیلی وجود دارد. اگر درست انجام شود، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای حفظ ارتباط با مشتریان، ارائه خدمات شخصی‌سازی شده و به حداکثر رساندن ارزش طول عمر هر مشتری است.

مهارت های بازاریابی ایمیلی در پرورش یک رابطه سازنده بین سازمان شما و مشتریان مفید است. مهارت های ضروری بازاریابی ایمیلی برای بازاریابان دیجیتال عبارتند از:

شخصی سازی
اتوماسیون
ترتیب دهی
حریم خصوصی داده ها
کپی رایتینگ
طرح
بهینه سازی موبایل

چگونه مهارت های بازاریابی جدید به دست آوریم

صنعت بازاریابی به طور مداوم در حال پیشرفت است. مهم است که از روندها جلوتر بمانید – یا حتی آنها را رهبری کنید. برای انجام این کار، باید به طور مداوم مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید. خوشبختانه، منابع آنلاین برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

1. فعالانه یاد بگیرید

بهترین راه برای کسب مهارت های بازاریابی بهتر، یادگیری فعال است. مقالات را بخوانید، شیرین کاری ها و تبلیغات قدیمی بازاریابی را تماشا کنید، بازاریاب های استثنایی را مطالعه کنید و در کلاس ها شرکت کنید. مهارت های جدید خود را در محل کار یا از طریق پروژه های شخصی تمرین کنید، و توجه داشته باشید که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست.

2. به جوامع بازاریابی بپیوندید

به جوامعی بپیوندید که در آن می توانید مهارت های بازاریابی دیجیتال را بیاموزید و با دیگر بازاریابان دیجیتال آشنا شوید. اینها می توانند انجمن های آنلاین یا آفلاین یا گروه های رایگان یا پولی باشند. این جوامع زندگی حرفه ای شما را غنی می کنند و به شما امکان می دهند ایده ها را به اشتراک بگذارید، مسئولیت پذیری ایجاد کنید و با همکاران و مربیان جدید ملاقات کنید.

3. آزمایش و تمرین کنید

ما می توانیم هر مهارتی را از طریق تمرین بهبود بخشیم و بازاریابی دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای انتقال پیام سازمان خود، فناوری، کانال ها یا قالب های جدید را آزمایش کنید. وقتی خلاقیت را آزمایش می کنید، ممکن است راه جدیدی برای انجام کارها کشف کنید – یا حتی یک روند بازاریابی را شروع کنید.

سخنی با شما

هنگامی که خود را به عنوان یک متخصص بازاریابی واجد شرایط معرفی می کنید، مهم است که دیدگاهی جامع از مهارت های بازاریابی دیجیتال خود نشان دهید. بر نقاط قوت خود و چگونگی کمک به سازمان در دستیابی به اهداف خود تأکید کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

باز کردن چت
سلام می تونم کمکتون کنم ؟
سلام برای ارتباط با ما از طریق واتساپ اقدام نمایید